×

Vejledning til aktivering af Morebox

  1. Vælg "Tjek dit gavekort her"
  2. Indtast gavekortskoden fra gavekortet og tryk 'Tjek kode'.
  3. Vælg det sted, hvor du ønsker at indløse gavekortet
  4. Oplys navn, mailadresse og mobilnummer.
  5. Indtast den sikkerhedskode, du modtager på SMS.
  6. Aktiveringsbeviset sendes direkte til din mail
    Dette skal medbringes til leverandøren sammen med gavekortet.

Ofte stilte spørgsmål

Hvilken kode, der skal bruges til aktivering af gavekortet, afhænger af hvilket gavekort, du har. På aktiveringssiden kan du se et billede af de to typer gavekort, vi har.

Gavekort med én stregkode:
Det er den stregkode, der står bag på dit gavekort, du skal bruge. Koden starter med 9900. Du skal indtaste alle cifrene (uden mellemrum). På din kvittering fra Coop kan der stå et 0 foran koden; undlad at indtaste dette 0 under aktiveringen, da hjemmesiden ellers ikke kan genkende koden.

Gavekort med gavekortskode og aktiveringskode:
Du skal indtaste gavekortskoden, der står bag på dit gavekort. Herefter bliver du bedt om at indtaste aktiveringskoden.

Vi sender dit aktiveringsbevis til den mail, som du har indtastet på hjemmesiden i forbindelse med aktiveringen af gavekortet. Er mailen ikke kommet frem til indbakken i løbet af 5-10 minutter, så tjek om den kan være endt i spam eller uønsket post. Du kan naturligvis også sende os en mail og oplyse hvilket stregkodenummer samt mailadresse, du har indtastet, så sender vi det til dig.

Dit gavekort skal aktiveres, da dette er leverandørens garanti for, at gavekortet kan anvendes som betalingsmiddel. Du skal derfor kunne fremvise aktiveringsbeviset, hvis den pågældende leverandør efterspørger det. Medbring derfor altid aktiveringsbeviset sammen med gavekortet. Aktiveringsbeviset kan fremvises digitalt eller i udprintet form.

Når du aktiverer dit gavekort via hjemmesiden, påvirker det ikke gyldigheden på gavekortet. Du kan sagtens klikke på knappen Tjek dit gavekort her og indtaste koden, uden det får indflydelse på dit gavekorts gyldighed. Du kan indtaste din kode lige så mange gange, du ønsker det, helt frem til gavekortet udløber eller indløses.

På hjemmesiden finder du alle de indløsningssteder, der er tilgængelige på dit gavekort på nuværende tidspunkt.

Vi forsøger hele tiden at få nye og flere samarbejdspartnere med i gavekortene, så udvalget på hjemmesiden ændrer sig løbende.

Morebox gavekort er gyldige i 5 år fra købsdatoen. Du kan altid selv tjekke udløbsdatoen på dit gavekort på hjemmesiden, hvor du indtaster gavekortskoden. Herefter vil du få vist gavekortets udløbsdato.

Vi anbefaler, at kvitteringen altid følger med gavekortet. På den måde kan man altid se, hvornår gavekortet er købt.

Hvis du ikke har kvitteringen for købet af gavekortet, kan du altid selv tjekke udløbsdatoen på dit gavekort på hjemmesiden, hvor du indtaster gavekortskoden. Herefter vil du få vist gavekortets udløbsdato.

Alternativt kan du sende en mail til kundeservice@mbxp.dk, hvor du oplyser os stregkodenummeret på dit gavekort. Vi anbefaler, at kvitteringen for køb af gavekortet altid følger gavekortet; både i forhold til returret og ombytning, men også i forhold til at være opmærksom på købsdato og udløbsdato.

Al returnering skal foregå i den butikskæde, hvor gavekortet er købt. Det er derfor også butikkens egne handelsbetingelser, der gør sig gældende for det enkelte køb. Husk at du skal kunne fremvise en kvittering for køb af gavekortet.

Har du et eller flere gavekort og ønsker du at bruge dem til en samlet oplevelse, kan du benytte dig af vores ombytningsformular. Her kan du gratis ombytte og sammenlægge gavekort til en åben værdikode til brug på morebox.dk. Gavekort kan sammenlægges, så længe den samlede værdi ikke overstiger 1500 kr.

Har du mere end 5 gavekort, der skal sammenlægges, skal du sende en mail til kundeservice@mbxp.dk og vedhæfte billeder af alle gavekortenes bagsider (med tydelige stregkodenumre) samt kvitteringer for køb. Skriv "Ombyt gavekort til åbent gavekort" i emnefeltet, så kan vi hurtigere hjælpe dig.

Man kan ikke ombytte et enkelt åbent gavekort, da det allerede er en åben værdikode til Morebox.dk. Du skal derfor i stedet indløse gavekortet til en specifik oplevelse (f.eks. Brunch) via hjemmesiden.

Har du flere åbne gavekort, og ønsker du at bruge dem til en større oplevelse, kan du sammenlægge dem til et åbent gavekort ved at anvende ombytningsformularen.

Morebox gavekort har tidligere haft en gyldighedsperiode på 36 måneder fra købsdatoen. Gavekortene er dog blevet forlænget, så denne type gavekort nu er gyldige i 60 måneder fra købsdatoen. Det er altså datoen og gyldighedsperioden på kvitteringen, der er den gældende.

I op til 12 måneder efter udløbsdatoen på dit gavekort, kan gavekortet forlænges. Vælg "Forlæng gavekort" på hjemmesiden og indtast dit gavekortnummer. Gavekortet forlænges med 6 måneder fra den dato, hvor du forlænger det. Man kan maksimalt forlænge gavekortet to gange på hjemmesiden. Gavekortet kan tidligst forlænges, når der er mindre end en måned til udløbsdatoen. Gavekortet kan senest forlænges dagen før, det udløber.

Du kan finde en liste over de leverandører, der tager imod dit gavekort, ved at klikke dig ind på det pågældende gavekort på hjemmesiden. Under billedet vil der komme en liste over de steder, der tager imod gavekortet.

Har du et gavekort til et ophold, skal du booke dit ophold via vores samarbejdspartner Sembo, der er teknisk arrangør på alle vores opholdsgavekort. Du bruger dit gavekort her: https://www.sembo.dk/box.

Du indløser ikke gavekortet ved at aktivere koden på hjemmesiden. Du kan sagtens gå ind og se på hotelmuligheder flere gange. Du benytter først gavekortet, når du bekræfter din booking i slutningen af reservationen hos Sembo.

Du kan maksimalt indløse to opholdsgavekort til den samme booking. Ønsker du at bruge flere gavekort, skal du kontakte Sembo’s support.

Vi er kede af at høre, at du har mistet dit gavekort, men vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe mht. stjålne, mistede eller bortkomne gavekort.

Hvis du modtager besked om, at gavekortsnummeret er ugyldigt eller forkert, så tjek en ekstra gang, at du har indtastet det korrekte nummer. Se hvordan du finder den rette kode under første punkt i Hjælp.

Hvis du ikke kan få koden til at fungere, så kontakt vores kundeservice på mail kundeservice@mbxp.dk.

Hvis du ikke er tilfreds med den service, mad, oplevelse eller andet, du har fået for gavekortet, bør du rette henvendelse til den leverandør, du har indløst gavekortet hos.

Når man som kunde har været utilfreds med maden, udvalget, stedets service eller andet, er det en god ide at tage fat i det sted, hvor du har benyttet dit gavekort. Det er nemlig den enkelte leverandør, der er ansvarlig for at levere en god oplevelse.