Vejledning til aktivering af Morebox


2

Indtast stregkodenummer fra gavekortet og tryk 'Tjek kort'.


3

Vælg oplevelse / det sted, hvor du vil indløse gavekortet.


4

Oplys navn og mailadresse.


5

Download eller få tilsendt aktiveringsbeviset til din mail.

Dette skal medbringes til leverandøren sammen med gavekortet som betaling.


FAQ

Hvilken kode skal jeg bruge, når jeg vil aktivere mit gavekort?

Det er altid den stregkode, der står bag på dit gavekort, du skal bruge. Koden starter med 9900. Du skal indtaste alle cifrene (uden mellemrum). På din kvittering fra Coop kan der stå et 0 foran koden; undlad at taste dette 0 ind under aktiveringen, da hjemmesiden så ikke kan genkende koden.


Jeg har aktiveret mit gavekort men har ikke modtaget et aktiveringsbevis på mail?

Vi sender dit aktiveringsbevis til den mail, som du har indtastet på hjemmesiden i forbindelse med aktiveringen af gavekortet. Er mailen ikke kommet frem til indbakken i løbet af 5-10 minutter, så tjek om den kan være endt i spam eller uønsket post. Du kan naturligvis også sende os en mail og oplyse hvilket stregkodenummer samt mailadresse, du har indtastet, så sender vi det til dig.


Hvorfor skal mit gavekort aktiveres?

Dit gavekort skal aktiveres, da dette er leverandørens garanti for, at gavekortet kan anvendes som betalingsmiddel. Du skal derfor kunne fremvise aktiveringsbeviset, hvis den pågældende leverandør efterspørger det. Medbring derfor altid aktiveringsbeviset sammen med gavekortet.


Ændrer jeg på gyldigheden af mit gavekort ved at indtaste koden på hjemmesiden?

Når du aktiverer dit gavekort via hjemmesiden, påvirker det ikke gyldigheden på gavekortet. Du kan sagtens klikke på knappen Indløs dit gavekort her og taste koden ind, uden at det får indflydelse på dit gavekorts gyldighed. Du kan gå ind med din kode lige så mange gange, du ønsker det, helt frem til, at det udløber eller indløses.


Skal gavekort til bio-billetter, Jensens Bøfhus og bowling også aktiveres?

Nej - gavekort til Jensens Bøfhus, Bowl’n’fun eller gavekort med bio-billetter til Nordisk Film skal ikke aktiveres på Morebox. Denne type gavekort aktiveres lige så snart, de er solgt og scannet i en butik, og de er således aktive i den gyldighedsperiode, der står skrevet bagpå gavekort. Husk derfor at gemme kvitteringen, så du er opmærksom på købsdatoen. Vær opmærksom på at det er henholdsvis Jensens Bøfhus, Bowl’n’fun samt Nordisk Film der er tekniske arrangører af disse gavekort.


Der er ikke nogen leverandør/samarbejdspartner i mit nærområde. Hvad gør jeg?

De muligheder, som du kan finde ved at søge på gavekortets stregkode på Morebox, er på nuværende tidspunkt de muligheder, der er at vælge imellem. Vi forsøger dog hele tiden at få nye og flere samarbejdspartnere med i gavekortene, så udvalget på hjemmesiden ændrer sig jævnligt.


Hvor længe kan jeg benytte mit gavekort?

Morebox gavekort er gyldige i 3 år fra købsdatoen - dog med undtagelse af gavekort med bio-billetter til Nordisk Film*. Du kan altid selv tjekke udløbsdatoen på dit gavekort ved at gå ind på http://morebox.mbxp.dk/redeem, taste gavekortets stregkodenummer og trykke “Tjek kode". Herefter vil du få vist gavekortets udløbsdato.

*Biografgavekort til Nordisk Film er gyldige i 12 mdr. fra købsdatoen. Der er anført teksten “biopakken er gyldig i 12 mdr. fra købsdato - så husk at gemme kvitteringen” bag på alle gavekort med biografbilletter. Hvis du har yderligere spørgsmål til disse gavekort, så kan du kontakte Nordisk Film på 70 13 12 11 eller på mail support@nfbio.dk.


Jeg har ikke kvitteringen for købet - hvor kan jeg se udløbsdatoen for mit gavekort?

Hvis du ikke har kvitteringen for købet af gavekortet, kan du altid gå ind på http://morebox.mbxp.dk, indtaste dit stregkodenummer og derefter få oplyst udløbsdatoen på kortet. Du kan også sende os en mail på kundeservice@mbxp.dk, hvor du oplyser os stregkodenummeret på dit gavekort. Det er dog altid en god ide at gemme selve kvitteringen for gavekortet både i forhold til returret og ombytning, men også i forhold til at være opmærksom på købsdato og udløbsdato.


Hvad hvis jeg ønsker at returnere mit gavekort?

Al returnering skal foregå i den butikskæde, hvor gavekortet er købt. Det er derfor også butikkens egne handelsbetingelser, der gør sig gældende for det enkelte køb. Husk at du skal kunne fremvise et købsbevis/kvittering for gavekortet.


Der er ikke oplyst den samme udløbsdato på min kvittering og på mit gavekort - hvilken dato er korrekt?

Morebox gavekort har tidligere haft en gyldighedsperiode på 12 mdr. fra købsdatoen. Gavekortene (med undtagelse af bio-billetter) er dog blevet forlænget, så denne type gavekort nu gælder 3 år fra købsdatoen. Det er altså datoen og gyldighedsperioden på kvitteringen, der er den gældende.


Mit gavekort er udløbet - hvad gør jeg?

Hvis gyldighedsperioden er overskredet, så er gavekortet ikke længere gyldigt og kan ikke benyttes eller byttes.


Hvor kan jeg bruge mit gavekort?

Du kan finde en liste over de leverandører, der modtager dit gavekort, ved at klikke dig ind på det pågældende gavekort på hjemmesiden. Under billedet vil der komme en liste over de steder, der tager imod gavekortet.


Hvor kan jeg bruge mit gavekort til et ophold?

Har du et gavekort til et ophold, skal du booke dit ophold via DTF Travel. DTF Travel er teknisk arrangør af alle vores opholdsgavekort. Du aktiverer dit gavekort via Indløs dit gavekort her. Herefter klikker du på linket BESTIL DIT OPHOLD HER! Følg guiden på DTF Travels hjemmeside.


Jeg har desværre mistet mit gavekort - hvad gør jeg nu?

Vi er selvfølgelig kede af at høre, at du har mistet dit gavekort, men vi har desværre ikke mulighed for at hjælpe mht. stjålne, mistede eller bortkomne gavekort.


Når jeg taster koden ind på morebox.dk/redeem, så siger den, at kortet er ugyldigt eller forkert?

Hvis du modtager besked om, at stregkodenummeret er ugyldigt eller forkert, så sørg lige for at tjekke, at du først og fremmest indtaster det korrekte nummer. Det rigtige stregkodenummer er det, der står bag på gavekortet under stregkoden. Hvis du slet ikke kan få det til at virke, så tag kontakt til vores kundeservice på mail kundeservice@mbxp.dk eller på telefon nr. 53 53 73 85 - vi sidder klar til at hjælpe i vores åbningstid: Mandag-fredag kl.9.00-12.00 og kl.13.00-15.00.


Jeg er utilfreds med den service/mad/oplevelse, som jeg har fået for gavekortet - hvad gør jeg?

Hvis du ikke har været tilfreds med den service/mad/oplevelse, som du har fået for gavekortet, så bør du rette henvendelse til det sted, hvor du har været. Når det drejer sig om, at man som kunde har været utilfreds med enten maden, udvalget eller stedets service, så er det en god ide at tage fat i det sted, hvor du har benyttet dit gavekort, da det er dem der har stået for alt dette.


×